برای دلم

من همین یک نفس از جرعه ی جامم باقیست......

برای دلم

من همین یک نفس از جرعه ی جامم باقیست......

محرم وصفر امسال

سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۵۸ ب.ظ

دوباره صدای نوحه وطبل میاد.............

داره کم کم شروع میشه اما نمیدونم چرا مثه بچیگیا دلم از اومدنش خوشحال نیست ،نمیدونم دلیلش چیه،
شاید چون مثه سابق نیست هم دلم وهم ماههای محرم وصفر مثه اون سالا که پای پیاده پشت دسته های عزاداریا راه میافتادیم............ادم وقتی بچه است بی مزد ومنت همه کار میکنه اما تا بزرگ میشه کلی دل خواسته داره.........

یکمم به روحیه بر میگرده اینکه دلم از محرم وصفر زده شده تمام ده ماه سال عزادار دلمون هستیم این دوماه دیگه نور علی نورش میکنه.......ادم دلش شادی میخاد اما متاسفانه همه جا پر غمه............

نمیدونم چه عهدی بستن عزاداری وسرما که من همیشه تا یادم میاد سرما نذاشته از دسته وتعزیه ونوحه خونی چیزی بفهمم ،یادم میاد دبیرستانی که بودم رفتیم دسته های عزاداری داخل شهر(بازار)تاسوعایی ،تا اخر سال بخاطر سرما مریض بودم اون سال اصلن نفهمیدم مدرسه چی هست ...........البته بماند که خیلیا پابرهنه حتی بدون جوراب اومده بودن نمیدونم شایعه یا درست میگفتن خیلیا پاشونو قطع کردن بخاطر سرمای بی سابقه اون سال...........نمیگم عزاداری بده یا خوب ،اصلن بلدم نیستم در موردش نظر بدم ،خیلیا میگن الان خیلی بهتر از سالای دور شده همون وقتا که میگن جلوی عالا قاپو مردا صف میبستن ،هم این طرف خیابون هم اونطرف بعدش سلیم گرمشون میکرده همه یکدسته ادم کفن بسته سر میشکوندن به احترام اقا.........اینم نمیدونم خوبه یا بد..........اما میدونم خیلیایی که مال اون زمونن دلشون عزداریای اون سالا رو داره همون سر دسته ها همون جوونا همون روضه خونا وهمون تعزیه خونا، چون خودم درک میکنم ومیدونم ،منم دلم بچگیامو میخاد همون دسته ها همون هیئتا............................نمیدونم چی شده اما حس میکنم یکم ریا اومده تو کار  برا همینه که ادمای این روزا هیچ کارشون به دل نمیشینن برا همینه که دلم نمیخاد ماه محرم وصفر بیاد ........

ولی اومدزودتر از اونی که فکرشو میکردم....... .....دیشب روز تشت گذاری بود،چن روز پیشم رفته بودیم بازار همه سیاه پوش بودن.........ما هم باید همرنگ جماعت شیم  کاش امسال با شکوهتر باشه در خور سیدالشهدا...........این روزا یکم حالم خوبه.........لااقلش اینه که از خودم راضیم البته یکم وبخاطرش از خدا شاکر

الحمدلله

الحمدلله

 

همین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۱
mina mesri